تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/20 - 20:51
کد خبر: 487346

شروع جام جهانی زیر۱۷ سال اندونزی؛

ایران ۳ - برزیل ۲/ شاهکار یوزهای ایرانی برابر قهرمان جهان +خلاصه بازی

ایران ۳ - برزیل ۲/ شاهکار یوزهای ایرانی برابر قهرمان جهان +خلاصه بازی

تیم فوتبال نوجوانان ایران که در جام جهانی با دو غول بزرگ دنیا همگروه است، در نخستین دیدار خود شگفتی اول جام را رقم زد و مدافع عنوان قهرمانی را به زانو در آورد و به برد تاریخی رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود شگفت‌انگیز به جام جهانی زیر 17 سال، روز گذشنه (شنبه) در نخستین مسابقه‌اش در این رقابت‌ها در اندونزی به مصاف تیم مدعی برزیل رفت و در نیمه اول علی‌رغم اینکه نمایش خوبی ارائه داد، با شکست دو بر صفر به رختکن رفت ولی در نیمه دوم فراتر از انتظار ظاهر شد و مقابل قهرمان دوره قبل (2019) توانست استثنایی کار کند و در دقیقه 54 گل اول را توسط یعقوب براجعه به ثمر رساند و در دقیقه 69 توانست روی شروع مجدد عالی آرشا شکوری توسط کسری طاهری، بازیکن تعویضی کار را به تساوی بکشد و چهار دقیقه بعد روی یک ضدحمله سریع و در نهایت ضربه تمام کننده اسماعیل قلی‌زاده نتیجه را 3 بر 2 کند.

برتری مطلق برزیل و پیروزی در نیمه اول

نیمه اول این دیدار با حملات متعدد برزیلی‌ها همراه بود و بازیکنان این تیم بارها از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کردند که آرشا شکوری توانست واکنش‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد و بارها دروازه ایران را نجات داد. در دقیقه ۲۸ و روی کرنر ارسالی برزیلی‌ها، رایان ویتور با شوتی فنی و از پشت محوطه جریمه گل اول طلایی پوشان را به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی در نیمه اول، روی حرکت خوب برزیلی‌ها از سمت راست، با دخالت رایان ویتور توپ به ابوالفضل زمانی برخورد کرد و شکوری نتوانست آن را مهار کند تا گل دوم برزیلی‌ها وارد دروازه ایران شود.

ایران ۳ - برزیل ۲/ شاهکار یوزهای ایرانی برابر قهرمان جهان +خلاصه بازی

شروع خوب ایران و گلزنی براجعه مقابل برزیل

تیم ایران نیمه دوم را با دو تغییر در ترکیب خود آغاز کرد و کسری طاهری به جای ابوالفضل زمانی و علیرضا همایی فرد به جای ابوالفضل ذلیخایی وارد زمین شدند. برزیل در همان ابتدای نیمه دوم بازی را هجومی شروع کرد و شوت لوران با اختلاف از کنار دروازه شکوری به بیرون رفت. در دقیقه ۴۹ باز هم برزیلی‌ها به سمت دروازه ایران حمله ور شدند که شوت کامیلو از بالای دروازه ایران راهی اوت شد. در دقیقه ۵۴ نیما اندرز از سمت راست توپ را به سمت محوطه جریمه برزیل ارسال کرد که مدافع این تیم توپ را به طور ناقص برگشت داد و یعقوب براجعه پس از کنترل توپ و با شوتی زمینی روی اشتباه دروازه بان برزیل توانست گل نخست ایران را وارد دروازه برزیل کند.

پس از گل نخست ایران برزیل باز هم حالت هجومی گرفت اما شوت رایان راه به جایی نبرد و از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت برزیلی‌ها، شکوری بازی را سریع آغاز کرد و توپ را به سمت چپ زمین برد که نفوذ سریع قلی‌زاده شوت او با اختلاف اندکی از کنار دروازه برزیل به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد. در ادامه برزیلی‌ها چند موقعیت روی دروازه ایران خلق کردند اما هیچ دام از آنها ثمره‌ای برای سلسائو (لقب تیم برزیل) نداشت.

شروع مجدد فوق العاده شکوری و گل تساوی برای ایران

در دقیقه ۶۹، آرشا شکوری با شروع مجدد استثنایی توپ را به کسری طاهری که در نیمه دوم وارد بازی شده بود رساند و با فرار سریع این بازیکن طاهری به محوطه جریمه برزیل رسید و شوت او از بین پاهای دروازه بان برزیل رد شد تا گل دوم و تساوی بخش برای ایران به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر برسد.

برزیل پس از دریافت گل تساوی، کاملاً به هم ریخته بازی می‌کرد و در دقیقه ۷۳، بازیکنان ایران ضد حمله‌ای را به سمت دروازه برزیل تدارک دیدند که کسری طاهری با فرار خوب خود توپ را در عرض زمین به قلی زاده پاس داد و این بازیکن در مصافی تک به تک با دروازه بان برزیل توانست گل سوم ایران را وارد دروازه طلایی پوشان کند.

در دقیقه ۸۳ برزیلی‌ها موقعیتی را روی دروازه ایران خلق کردند که با واکنش شکوری توپ راهی اوت شد.

صعود از گروه مرگ امکان پذیر است؟

ملی پوشان نوجوان فوتبال ایران در شرایطی توانستند پیروزی شگفت انگیز و ناباورانه مقابل مدعی قهرمانی جام جهانی زیر 17 سال را تا پایان حفظ کنند و شروع استثنایی در این رقابت‌ها داشته باشند که تیم انگلیس هم در دیگر بازی این گروه توانست با نتیجه 10 بر صفر برابر نیوکالدونیا به برتری برسد تا شاگردان حسین عبدی با نتیجه امروز شانس بالایی برای صعود از گروه مرگ داشته باشند.

ایران با این نتیجه به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به انگلیس در رتبه دوم گروه قرار گرفت و برزیل نیز با تفاضل گل بهتر در قیاس با نیوکالدونیا سوم شد.

ایران در روزهای ۲۳ و ۲۶ آبان به ترتیب مقابل انگلیس و نیوکالدونیا به زمین می‌رود.

ایران ۳ - برزیل ۲/ شاهکار یوزهای ایرانی برابر قهرمان جهان +خلاصه بازی

ثبت ایران به عنوان یکی از استثنائی‌ترین بازگشت‌های تاریخ جام جهانی زیر ۱۷ سال توسط فیفا

سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره این پیروزی تاریخی شاگردان حسین عبدی، مطلبی با تیتر «کامبک استثنائی ایران در نیمه دوم، برزیل را مبهوت کرد» نوشت که در آن آمده است: ایران یکی از استثنائی‌ترین بازگشت‌ها را در تاریخ جام جهانی زیر 17 سال ثبت کرد. مدافع عنوان قهرمانی در نیمه اول بازی زیبایی به نمایش گذاشت و با دو گل از حریف خود پیش افتاد. در این نیمه به نظر می‌رسید برزیل به سمت پیروزی حرکت می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top